<-Volver ICCP  o  <- Volver IECM

Advanced Analysis And Design Of Concrete Structures

This course focuses on the advanced analysis and design of concrete structures. This includes nonlinear behavior both at Ultimate Limit States (ULS) and Serviceability Limit States (SLS). Furthermore, this course includes several topics as Strut-and-Tie Method as well as specific subjects as prestressing, fire behavior and fibre reinforced concrete.

Más información

Previous knowledge in the following areas is needed: Structural analysis. Computer Science. Prestressed and reinforced concrete. Concrete and steel structures

Guía de aprendizaje completa ICCP

Guía de aprendizaje completa IECM

Temario resumido

1. Material nonlinear behaviour
  2. Slender elements
  3. Behaviour of structures in seismic areas
  4. SLS behaviour
  5. Behaviour of structures subjected to fire
  6. Fibre reinforced concrete
  7. Strut-and-tie method applied to structural elements
  8. Specific topics on prestressing

Hugo Eduardo Corres Peiretti
Dr. Ingeniero de Caminos y catedrático en la UPM. Doctor Honoris Causa por la Universidad Tecnológica de Bratislava. Presidente Honorifico de la fib (Federación Internacional del Hormigón). Miembro Chartered Structural Engineer del Institution of Structural Engineers.

Francisco Javier León González
J. León: Ingeniero de Caminos (1981) y doctor (1987) por la UPM. Es profesor titular desde el 1989. La docencia que imparte está vinculada a las estructuras hormigón, metálicas y mixtas, a la conservación y a las construcciones de fábrica. Ha sido director de 6 tesis doctorales y su investigación se enfoca en las estructuras existentes.

Alejandro Pérez Caldentey
A. Pérez: Ingeniero de Caminos y doctor por la UPM. Es profesor titular desde el 1992. La docencia que imparte está vinculada a las estructuras de hormigón, metálicas y mixtas. Es director de FHECOR North America.